Regulamin świadczenia usług w Aplikacji FoodHeroes dla Sprzedawców
|
1. Umowa. Niniejszy dokument jest umową pomiędzy nami- Tango Agency spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem ul. Przemysłowa 12/CLUSTER, 30-701 Kraków, numer KRS 0001005737, NIP 6772395964, która dostarcza Aplikację FoodHeroes (dalej zwana “FoodHeroes”, “Nam” lub “My”) oraz Tobą- Użytkownikiem naszej Aplikacji. Rejestrując się w Aplikacji i/lub korzystając z Usług jesteś zobowiązany zaakceptować poniższe postanowienia i z chwilą ich akceptacji jesteś nimi prawnie związany. Ponadto, w celu korzystania z naszych Usług, musisz zarejestrować swoje Konto osobiste. 2. Inne polityki. Wszelkie inne polityki, dodatkowe warunki lub inne dokumenty prawne, które publikujemy na naszej Stronie internetowej lub za pośrednictwem naszej Aplikacji, stanowią integralną część niniejszego Regulaminu, pod warunkiem, że są one tutaj powołane i jesteś zobowiązany do ich przestrzegania. 3. Przedmiot Regulaminu. Niniejszy dokument określa zasady korzystania przez Użytkownika z Aplikacji FoodHeroes i stanowi Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin określa w szczególności zasady korzystania z Aplikacji, składania Zamówienia, świadczenia Usług, uprawnienia Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do odstąpienia od Umowy, a także zasady składania i rozpatrywania reklamacji. 4. Usługodawca. Podmiotem świadczącym Usługi na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie jest Tango Agency, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem ul. Przemysłowa 12/CLUSTER, 30-701 Kraków, numer KRS 0001005737, NIP 6772395964, e-mail: hello@foodheroes.com 5. Sposób i forma publikacji niniejszego Regulaminu. Aktualna treść niniejszego Regulaminu opublikowana jest w Aplikacji. Regulamin jest dostępny dla każdego, także przed zawarciem Umowy. Niniejszy Regulamin w wersji obowiązującej w dniu złożenia Zamówienia przesyłany jest Użytkownikowi w formie pliku PDF jako załącznik do wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy. 6. Wymóg akceptacji Regulaminu. Umowy zawierane i realizowane są na zasadach określonych w Regulaminie. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem zawarcia i wykonania Umowy. Korzystanie z Aplikacji i Serwisu wymaga przestrzegania obowiązujących zasad. 7. Wymóg potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. Użytkownik zobowiązany jest do złożenia oświadczenia potwierdzającego zapoznanie się z Polityką Prywatności regulującą zasady przetwarzania danych osobowych Klienta. Oświadczenie należy złożyć przed zarejestrowaniem Konta w Aplikacji. 8. Prawa konsumentów. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Konsumenta wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
1. Tango Agency- Tango Agency, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem ul. Przemysłowa 12/CLUSTER, 30-701 Kraków, numer KRS 0001005737, NIP 6772395964, e-mal: hello@foodheroes.com; 2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego. 3, Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 4. Użytkownik – osoba korzystająca z Aplikacji, niezależnie od swojej aktywności lub braku aktywności w zakresie sprzedaży i zakupu; 5. Sprzedawca – przedsiębiorca lub osoba fizyczna, która zarejestrowała Konto i korzysta z Usług w celu sprzedaży produktów; 6. Kupujący – przedsiębiorca lub osoba fizyczna, która zarejestrowała Konto i korzysta z Usług w celu zakupu produktów; 7. Aplikacja (Platforma FoodHeroes) – nasza aplikacja mobilna, którą można pobrać z Appstore: ………..(IOS), która stanowi platformę handlową, której celem jest łączenie Sprzedających i Kupujących oraz umożliwienie im zawarcia pomiędzy nimi umowy sprzedaży, 8. Rejestracja – procedura założenia Konta; 9. Konto Użytkownika (Konto Klienta) – usługa elektroniczna świadczona zarówno dla Kupujących, jak i Sprzedających, oznaczona podaną przez Użytkownika nazwą, adresem e-mail oraz hasłem (ciągiem znaków alfanumerycznych, diakrytycznych i znaków specjalnych), stanowiąca zbiór zasobów w systemie Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika, w tym dane dotyczące aktywności Użytkownika w systemie. Zamówienie można złożyć wyłącznie poprzez utworzone Konto. Rejestracja Konta wymaga wcześniejszego podania adresu e-mail i ustawionego hasła. W celu rozpoczęcia korzystania z Aplikacji, w szczególności w celu rozpoczęcia sprzedaży produktów, Sprzedawca musi dodatkowo podać imię i nazwisko, adres rozliczeniowy oraz numer telefonu, a w przypadku, gdy Sprzedawca jest przedsiębiorcą – swoją nazwę oraz numer NIP. Zalogowanie się do zarejestrowanego Konta wymaga podania adresu e-mail i hasła do Konta. Pełna funkcjonalność Aplikacji dostępna jest w ramach jednego Konta, umożliwiając m.in. zarządzanie złożonymi zamówieniami na Produkty. 10.Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników lub innych podmiotów za pośrednictwem Aplikacji w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, polegająca w szczególności na umożliwieniu im dostępu do Platformy FoodHeroes. 11. Umowa o świadczenie Usług – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, zawierana za pośrednictwem Aplikacji. Umowa zostaje zawarta z chwilą pomyślnej rejestracji Konta przez Klienta. 12. Produkty (Towary) – rzeczy materialne w rozumieniu art. 45 Kodeksu Cywilnego, które Sprzedający oferują Kupującym za pośrednictwem Platformy FoodHeroes i są przedmiotem umów sprzedaży zawieranych pomiędzy nimi; 13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów oferowanych przez Sprzedawców za pośrednictwem Platformy FoodHeroes zawarta przez Sprzedawcę z Kupującym. Usługodawca nie jest stroną takiej umowy. 14. Polityka Prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych oraz Regulamin korzystania z Usług i plików cookies w ramach Serwisu, dostępny pod adresem: https://foodheroes.pl/polityka-prywatności 15. Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740). 16. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. Dz. U. z 2020 r., poz. 344). 17. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (t. Dz. U. z 2020 r., poz. 287). 18. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95 /46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
1. Podstawowe zasady. Podczas korzystania z Aplikacji FoodHeroes zabronione jest dostarczanie jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Z naszej platformy należy korzystać wyłącznie zgodnie z prawem, w dobrej wierze i w sposób profesjonalny. Musisz szanować prawa innych osób, w tym ich dobra osobiste i prawa własności intelektualnej. Musisz traktować innych użytkowników z szacunkiem i nie powinieneś udostępniać żadnych treści, które mogłyby nawoływać do jakiejkolwiek nienawiści, zwłaszcza rasowej, religijnej, kulturowej lub nawiązującej do orientacji seksualnej lub promującej przemoc lub pornografię. Obowiązek ten ma charakter bezwzględny. 2. Prawa własności intelektualnej. Należy mieć świadomość, że Aplikacja FoodHeroes udostępnia treści chronione przepisami prawa własności intelektualnej. Masz obowiązek respektować te prawa – zarówno te przysługujące Usługodawcy, jak i osobom trzecim. 3. Powstrzymanie się od świadczenia usług. Należy pamiętać, że w przypadku naruszenia powyższych postanowień będziemy mogli wstrzymać się ze świadczeniem Usług dla Ciebie. W szczególności będziemy uprawnieni do zawieszenia Twojego Konta do czasu rozwiązania problemu (jeśli rozwiązanie będzie możliwe) lub nawet do trwałego usunięcia Twojego Konta. W takim wypadku łącząca nas umowa ulega natychmiastowemu rozwiązaniu. Jeżeli Twoje działanie może zostać uznane za przestępstwo lub inne naruszenie przepisów prawa, będziemy ponadto uprawnieni do poinformowania o tym odpowiednich władz. 4. Dalsza odsprzedaż. Dalsza odsprzedaż Towarów osobom trzecim w celach komercyjnych jest surowo zabroniona. 5. Informacje o niewłaściwym zachowaniu. Każdy może poinformować nas o niewłaściwym lub nieprofesjonalnym zachowaniu Użytkowników kontaktując się z nami za pośrednictwem hello@foodheroes.com. Dokładnie przeanalizujemy takie zgłoszenia i podejmiemy niezbędne działania.
1. Odbiorcy aplikacji, umowa sprzedaży. Usługodawca stworzył platformę handlową – Platformę FoodHeroes dla osób chcących sprzedać lub kupić wyjątkowe produkty spożywcze – zbiory, przetwory, domowe ciasta, świeżo paloną kawę i inne rzemieślnicze produkty spożywcze. Niezależnie od tego, czy jesteś profesjonalistą, czy amatorem – możesz wykorzystać naszą Aplikację do sprzedaży swoich produktów. Usługodawca udostępnia Ci platformę, na której możesz oferować, sprzedawać lub kupować produkty. Informujemy jednak, że Usługodawca nie jest stroną umowy sprzedaży. Usługodawca jest jedynie pośrednikiem – agentem niebędącym stroną transakcji. Usługodawca udostępnia Użytkownikom jedynie platformę, do której stosuje się niniejszy Regulamin, przy czym umowa sprzedaży zawierana jest bezpośrednio pomiędzy Sprzedawcą (Sprzedającym) a Kupującym. 2. Funkcjonalność Aplikacji. Aplikacja posiada m.in. następujące funkcjonalności:
3. Konto Sprzedawcy. Z dniem opublikowania niniejszego regulaminu proces rejestracji Sprzedawców za pośrednictwem Aplikacji jest zakończony. Konto Sprzedawcy może zostać utworzone wyłącznie ręcznie przez Usługodawcę, po wcześniejszym kontakcie z wybranym Sprzedawcą. Użytkownik chcący zostać Sprzedawcą może skontaktować się z Usługodawcą w celu założenia Konta Sprzedawcy, jednakże Usługodawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia takiej prośby. Usługodawca zamierza w przyszłości wprowadzić otwarty proces Rejestracji. Po podjęciu takiej decyzji powiadomienie zostanie niezwłocznie opublikowane w Aplikacji. Po założeniu Konta Sprzedawcy (ręcznie lub automatycznie) automatycznie tworzone jest Konto Kupującego dla Sprzedawcy. W celu rozpoczęcia korzystania z Konta Kupującego konieczne jest zaakceptowanie przez Sprzedawcę odrębnego regulaminu dla Kupujących. 4. Wstępna weryfikacja Sprzedawcy. Usługodawca uprawniony jest do dokonania wstępnej weryfikacji Sprzedawcy przed udostępnieniem mu usług umożliwiających oferowanie towarów. Usługodawca może w szczególności skontaktować się ze Sprzedawcą w celu sprawdzenia, czy Sprzedawca posiada doświadczenie w sprzedaży artykułów spożywczych lub innych produktów specjalnych, a także czy Sprzedawca spełnia wymagania sanitarne lub inne przewidziane przepisami prawa. Usługodawca ma prawo żądać od Sprzedawcy dostarczenia dodatkowych dokumentów lub informacji przed umożliwieniem mu korzystania ze wszystkich funkcjonalności Platformy. Usługodawca uprawniony jest do czasowego lub stałego zablokowania Konta Sprzedawcy w przypadku negatywnej oceny przeprowadzonej weryfikacji wstępnej. Usługodawca podejmuje taką decyzję według własnego uznania, kierując się obiektywnymi wątpliwościami dotyczącymi działalności Sprzedawcy. 5. Dodatkowe informacje na Profilu Sprzedawcy. Po założeniu Konta Usługodawca może dodać dodatkowe informacje dotyczące swojej działalności, takie jak doświadczenie, certyfikaty, linki do stron internetowych Sprzedawcy lub profili w mediach społecznościowych i inne. Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji podanych informacji. Informacje lub zmiany w nich będą widoczne w Aplikacji po wcześniejszej weryfikacji Usługodawcy. 6. Odpowiedzialność za korzystanie z Konta. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za nieprawidłowe korzystanie ze swojego Konta, w szczególności za korzystanie z niego w sposób sprzeczny z prawem, zasadami współżycia społecznego i niniejszym Regulaminem. Użytkownik zobowiązany jest nie udostępniać swojego Konta innym Użytkownikom lub osobom trzecim, bez względu na podstawę prawną udostępnienia Konta. Użytkownik nie może korzystać z Konta innego Użytkownika. 7. Komunikaty informacyjne. Po zarejestrowaniu Konta Usługodawca otrzyma dodatkową usługę w postaci kilku wstępnych wiadomości e-mail, których celem jest przekazanie informacji jak rozpocząć korzystanie z Aplikacji oraz na co powinien zwrócić uwagę Usługodawca. Celem tych wiadomości jest udzielenie wsparcia Sprzedającemu na wstępnym etapie współpracy. 8. Newsletter Marketingowy. Klient ma możliwość zapisania się do Newslettera Marketingowego. W tym celu Klient powinien podać swoje imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej oraz wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera, przy czym zgoda ta może zostać przez Klienta w każdym czasie cofnięta. Więcej informacji na temat Newslettera Marketingowego, w szczególności dotyczących przetwarzania danych osobowych zarejestrowanych Klientów, znajdziesz w Polityce Prywatności. 9. Formularz zamówienia w Aplikacji. Korzystanie przez Klienta z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem wyboru Produktu i dodania go do koszyka. Złożenie Zamówienia następuje niezwłocznie po wypełnieniu Formularza Zamówienia i zaznaczeniu pola oznaczonego jako potwierdzenie zamówienia. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko osoby fizycznej, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania. Opcjonalnie Klient może podać nazwę firmy oraz numer NIP w celu otrzymania faktury VAT. Złożenie Zamówienia wymaga akceptacji Regulaminu oraz potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. Wysłanie formularza Zamówienia powoduje złożenie zamówienia na koncie Sprzedawcy. 10. Komunikacja pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Usługodawca udostępnia na Platformie FoodHeroes środki umożliwiające bezpośrednią komunikację pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym – wiadomości elektroniczne za pośrednictwem czatu i telefonu, które są przekierowywane za pomocą pośrednictwa Usługodawcy. Usługodawca uprawniony jest do nagrywania rozmów oraz monitorowania wiadomości w celu utrzymania należytego poziomu obsługi Klienta i przestrzegania Regulaminu. 11. Płatność za korzystanie z Aplikacji. Korzystanie przez Sprzedawcę z funkcjonalności udostępnionych przez Usługodawcę w Aplikacji jest co do zasady nieodpłatne. Obowiązek zapłaty powstaje w związku z zawarciem przez Kupującego Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą. W takim przypadku pobierana jest prowizja zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu. 12. Okres świadczenia usługi. Usługa Konto świadczona jest na rzecz Klienta przez czas nieoznaczony. 13. Prace konserwacyjne. Usługodawca ma prawo czasowo zawiesić dostępność Aplikacji w związku z niezbędnymi pracami konserwacyjnymi lub w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych Klienta i w sposób zapewniający jak najmniejsze niedogodności dla Klienta. 14. Bezpieczeństwo. W celu zapewnienia bezpieczeństwa transmisji komunikatów w związku z funkcjonowaniem Serwisu i Aplikacji, Usługodawca wdraża rozwiązania techniczne i środki organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych. 15. Wyłączenie odpowiedzialności Usługodawcy za działanie Aplikacji. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne lub ograniczenia techniczne występujące lub związane ze sprzętem komputerowym, systemem teleinformatycznym i infrastrukturą telekomunikacyjną, z których korzysta Usługobiorca, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Aplikacji i oferowanych za jej pośrednictwem Usług Elektronicznych. Usługodawca nie ponosi także odpowiedzialności za niedostępność Serwisu, Usług lub Aplikacji spowodowaną siłą wyższą. 16. Reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych można składać w formie elektronicznej na adres e-mail: hello@foodheroes.com. Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni. W przypadku, gdy Sprzedawcą jest konsument, zastosowanie mają przepisy określone w rozdziale 5B Ustawy o prawach konsumenta. 17. Koszty komunikacji na odległość. Usługobiorca ponosi zwykłe koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość i nie jest obciążany przez Usługodawcę dodatkowymi kosztami. 18. Akcje promocyjne, darmowe usługi. Usługodawca może organizować akcje promocyjne polegające w szczególności, ale nie wyłącznie, na udzielaniu bezpłatnych usług dodatkowych. Usługodawca informuje o aktualnie organizowanych akcjach promocyjnych w Serwisie, za pośrednictwem Aplikacji lub w mediach społecznościowych. 19. Utrwalenie i udostępnienie treści Umowy. Klient ma możliwość przechowywania istotnych informacji związanych z Umową w następujący sposób:
20. Rozwój nowych narzędzi. Stale się rozwijamy i być może w przyszłości będziemy mogli zaoferować Ci nowe narzędzia. W takich przypadkach zawsze, gdy zajdzie taka potrzeba, przekażemy Ci informacje i zasady. Informacje te mogą zostać podane w dodatkowych politykach lub poprzez modyfikację niniejszego Regulaminu. 21. Pozytywne warunki techniczne korzystania z Aplikacji. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Aplikacji możliwe jest po spełnieniu przez Klienta wszystkich poniższych warunków technicznych: ● posiadanie systemu operacyjnego IOS 12.0 lub nowszego, ● posiadanie dostępu do Internetu, ● posiadanie aktywnego adresu e-mail (e-mail), ● korzystanie z urządzenia końcowego wyposażonego w kartę graficzną obsługującą rozdzielczość poziomą powyżej 1024 pikseli. 22. Negatywne warunki techniczne korzystania z Aplikacji. Korzystanie z przestarzałych i niezaktualizowanych systemów operacyjnych lub urządzeń może mieć wpływ na możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności Aplikacji. Włączone dodatki blokujące niechciane reklamy mogą niekorzystnie wpłynąć na działanie Usług i utrudnić lub uniemożliwić złożenie Zamówienia. 23. Integracje z innymi systemami używanymi przez Sprzedawcę. Usługodawca oferuje integracje z niektórymi systemami, z których korzysta Sprzedający w zakresie danych sklepu, listy klientów, stanu magazynowego oraz działań sprzedażowych. Sprzedawcy chcący dokonać takiej integracji mogą skorzystać z funkcjonalności dostępnych w Aplikacji lub powinni skontaktować się bezpośrednio z Usługodawcą. W przypadku integracji Platformy FoodHeroes z listą klientów Sprzedawcy Strony zawrą odrębną umowę o powierzenie przetwarzania danych. 1. Produkty. W celu rozpoczęcia sprzedaży Sprzedawca dodaje oferowane przez siebie Produkty i przypisuje je do odpowiednich kategorii. Sprzedawca powinien załączyć opis i zdjęcie każdego Produktu. Opisy i zdjęcia podlegają weryfikacji Usługodawcy, który ma prawo modyfikować, usuwać lub uniemożliwiać publikację niektórych wpisów zamierzonych przez Sprzedawcę, w szczególności w przypadku, gdy naruszają one Kodeks Postępowania (część III niniejszego Regulaminu). 2. Odpowiedzialność za poprawność ceny. Odpowiedzialność za poprawność wpisanej ceny oraz ustawienie odpowiedniej stawki VAT ponosi Sprzedawca. 3. Wybór Produktu. W celu zamówienia Produktu Kupujący dodaje go do koszyka, a następnie w celu sfinalizowania zamówienia wybiera opcję „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” i przechodzi bezpośrednio do panelu płatności. 4. Sposób dostawy. Sprzedawca w odniesieniu do każdego Produktu powinien wskazać możliwe sposoby dostawy. Sposoby dostawy mogą się różnić w zależności od Sprzedawcy i mogą obejmować przesyłkę kurierską, odbiór osobisty i inne sposoby. Sprzedawca może zaoferować bezpłatną dostawę. 5. Koszty dostawy. Koszty dostawy wskazane są przez Sprzedawcę w odniesieniu do konkretnego Produktu. 6. Zawarcie Umowy. Wszelkie informacje zamieszczane przez Sprzedawców na Platformie FoodHeroes, w tym cenniki, reklamy, reklamy i inne, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a raczej zaproszenie do negocjacji. Zawarcie umowy pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym następuje z chwilą potwierdzenia przez Kupującego złożenia Zamówienia. 7. Termin dostawy Produktów. Termin dostawy ustalany jest przez Sprzedawcę i jest widoczny w opisie Produktu lub w trakcie składania Zamówienia. 8. Dostawa Produktu. Klient przy odbiorze Produktu ma obowiązek sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń Klient zobowiązany jest podjąć wszelkie czynności niezbędne do ustalenia odpowiedzialności Kuriera, w szczególności sporządzić wspólnie z Kurierem protokół szkody. 9. Konsekwencje niedostępności Produktu. Jeżeli zamówiony przez Kupującego Produkt będzie trwale lub czasowo niedostępny, Sprzedawca poinformuje Kupującego o tym fakcie poprzez bezpośredni kontakt z Kupującym za pośrednictwem Aplikacji. W sytuacji, gdy Kupujący nie wyrazi zgody na realizację Zamówienia w innej formie w terminie 14 dni (np. poprzez wymianę Produktu na podobny o podobnych właściwościach i cenie), Umowa Sprzedaży zostanie anulowana w całości albo, jeżeli Kupujący wyrazi zgodę, zostanie on zrealizowany z użyciem produktu zastępczego dostarczonego przez Sprzedawcę. 10. Konsekwencje braku płatności. W przypadku nieotrzymania płatności, umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu w terminie 9 dni od dnia złożenia Zamówienia.
2. Zapłata przychodu ze sprzedaży. Po opłaceniu przez Kupującego kwota sprzedaży przekazywana jest na indywidualny rachunek płatniczy Sprzedawcy prowadzony przez Stripe.com, zewnętrzną usługę świadczoną przez Stripe, Inc. 510 Townsend Street San Francisco California 94103. Suma przychodu ze sprzedaży pobranego przez danego Sprzedawcę, po potrąceniu prowizji, przekazywana jest automatycznie na rachunek bankowy Sprzedawcy co 2 tygodnie lub może zostać przelana w ciągu 3 dni od jej otrzymania na prośbę Sprzedawcy – przelewem bankowym lub Blikiem (przez Polski Standard Płatności sp. z o.o.). 3. Wynagrodzenie w przypadku reklamacji. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub opóźnienia płatności w przypadku zgłoszenia przez Kupującego reklamacji, na okres niezbędny do rozpatrzenia reklamacji.
1. Prawo odstąpienia od Umowy. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta i zawierający umowę sprzedaży ze Sprzedawcą będącym przedsiębiorcą w rozumieniu art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów wskazanych w art. 33, art. 34 ustawy o prawach konsumenta, w terminie 14 dni od zawarcia Umowy, a do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. 2. Status Sprzedawcy. Informacja czy Sprzedający jest przedsiębiorcą znajduje się w Aplikacji. 3. Wyłączenie prawa odstąpienia od Umowy. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 4 i 5 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość wyłącza się w przypadkach: a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do spożycia; b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. 4. Sposób odstąpienia od Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu lub w innej formie zgodnej z Ustawą o prawach konsumenta. Oświadczenie składane jest bezpośrednio Sprzedawcy. 5. Skutki odstąpienia od Umowy. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży umowa uważana jest za niezawartą. 6. Zwrot pieniędzy. W przypadku odstąpienia od umowy wpłaty zostaną zwrócone Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania złożonego przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, z zastrzeżeniem, że prawo odstąpienia od umowy nie jest wyłączone na podstawie ust. 3 niniejszej części Regulaminu.
1. Wsparcie Usługodawcy. Pomimo tego, że Usługodawca nie jest stroną umowy sprzedaży oferuje wsparcie Kupujących w zakresie reklamacji Produktów zakupionych od Sprzedawcy. Kupujący może zgłosić reklamację bezpośrednio Sprzedawcy lub skorzystać z pośrednictwa Usługodawcy. 2. Rola Usługodawcy w rozpatrywaniu reklamacji. Wchodząc na Platformę FoodHeroes, Sprzedawca akceptuje i wyraża zgodę na udział Usługodawcy w rozpatrywaniu reklamacji złożonych za pośrednictwem Aplikacji. Sprzedawca zobowiązuje się do współpracy z Usługodawcą i udzielenia wszelkich informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji. Sprzedawca wyraża zgodę na to, aby Usługodawca mógł uwzględnić zasadność reklamacji przed skontaktowaniem się ze Sprzedawcą, na podstawie dowodów dostarczonych przez Kupującego, niezależnie od jej podstawy prawnej, i zwrócić środki bezpośrednio Kupującemu. W takim przypadku Sprzedawca zobowiązuje się zwrócić środki Usługodawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni. W przypadku, gdy środki te nie zostały jeszcze przekazane Sprzedawcy, Usługodawca będzie uprawniony do pobrania odpowiedniej kwoty pieniędzy z rachunku Stripe Sprzedawcy. 3. Bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą. W przypadku, gdy Kupujący zdecyduje się na złożenie reklamacji bezpośrednio u Sprzedawcy, Usługodawca nie będzie pośrednikiem pomiędzy Stronami i nie będzie brał udziału w rozstrzygnięciu Reklamacji. W takim przypadku Sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację w oparciu o właściwe przepisy Kodeksu cywilnego lub ustawy o prawach konsumenta. 4. Prawa konsumenta. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy albo wymiany, a Sprzedawca może odmówić spełnienia tych żądań ze względu na niemożliwość ich spełnienia albo nadmierne koszty. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową albo przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową lub brak zgodności towaru z umową trwa pomimo podejmowanych przez przedsiębiorcę prób doprowadzenia towaru do zgodności z umową, brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy bez uprzedniego zastosowania środków ochrony wskazanych powyżej lub z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym terminie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub przedstawienia dowodu jego odesłania. 5. Reklamacja złożona za pośrednictwem Aplikacji. Kupujący może złożyć reklamację za pośrednictwem Aplikacji do Usługodawcy. Usługodawca będzie w takim przypadku pełnił rolę pośrednika i skontaktuje się ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sytuacji lub nawet uwzględnienia reklamacji i zaoferowania natychmiastowego zwrotu dokonanych wpłat, jeśli uzna reklamację za zasadną. Postanowienie to nie wyłącza prawa konsumentów do składania reklamacji na zasadach ogólnych przewidzianych właściwymi przepisami prawa. 6. Treść reklamacji. Usługodawca zaleca, aby reklamacja zawierała w szczególności następujące informacje: a) dane kontaktowe Użytkownika składającego reklamację (imię, nazwisko, adres i numer telefonu kontaktowego), b) reklamowany Produkt i numer Zamówienia, c) szczegółowy opis nienależytego wykonania Umowy lub niezgodności z Umową, najlepiej ze zdjęciami, d) dowody potwierdzające zawarcie Umowy, e) Żądanie reklamacyjne Klienta. Treść reklamacji, o której mowa powyżej, ma charakter zalecenia i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych bez niej, może jednak utrudnić lub wydłużyć jej rozpatrzenie. 7. Termin rozpatrzenia reklamacji. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. 8. Wyłączenie rękojmi w stosunku do przedsiębiorców. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, jego uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne zostają wyłączone. 9. Gwarancja. Poza ustawowym obowiązkiem rozpatrywania reklamacji wskazanym powyżej, Sprzedawcy udzielają Kupującym gwarancji właściwej jakości Produktów oferowanych na Platformie FoodHeroes (Gwarancja). Kupujący może zgłosić reklamację na podstawie Gwarancji w terminie 3 dni od dnia doręczenia zamówienia. Reklamację gwarancyjną można złożyć za pośrednictwem Aplikacji w sposób opisany w ust. 4 niniejszego paragrafu. Usługodawca zaleca, aby reklamacja zawierała elementy wskazane w ust. 5. Reklamacja gwarancyjna rozpatrywana jest w terminie 3 dni. Jeśli Reklamacja zgłoszona jest za pośrednictwem Aplikacji Usługodawca bierze udział w jej rozpatrzeniu.
1. Odpowiedzialność Sprzedawcy. Sprzedawca jest jedynym podmiotem odpowiedzialnym za wiarygodność i prawidłowość opisu Produktu oraz innych podanych przez niego informacji, w tym podanej ceny Produktu, a także za wykonanie umowy sprzedaży. Sprzedawca jest również odpowiedzialny za spełnienie wszelkich wymagań prawnych niezbędnych do sprzedaży produktów, w tym uzyskanie odpowiednich zezwoleń i certyfikatów oraz spełnienie wymagań sanitarnych. Sprzedawca jest świadomy i akceptuje, że wszelkie informacje przekazane w tym zakresie przez Usługodawcę nie mają charakteru wiążącego i nie stanowią porady prawnej. Informacje podawane przez Usługodawcę mają charakter ogólny i powinny być dostosowane do konkretnej sytuacji Sprzedawcy, jego działalności gospodarczej i planów. 2, Wyłączenie odpowiedzialności. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Sprzedawców, Dostawców, Kurierów, Dostawców usług pocztowych, w szczególności w przypadku nienależytego wykonania obowiązków lub niewykonania zobowiązań. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w działaniu usługi bezpłatnej. Usługodawca nie ponosi także odpowiedzialności za skutki niewykonania jakiegokolwiek zobowiązania lub nienależytego wykonania zobowiązania podjętego przez Użytkownika (w tym Sprzedającego lub Kupującego) za pośrednictwem Aplikacji oraz za ogólną zdolność tych osób do zaciągania zobowiązań. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wykonanie umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym. 3. Nieuprawniony dostęp do Konta. Użytkownik powinien zawsze dbać o bezpieczeństwo Konta. Zabronione jest udostępnianie loginu i hasła. Odpowiedzialność Usługodawcy za uzyskanie dostępu do Konta Użytkownika przez osoby trzecie jest wyłączona. 4. Materiały użytkownika. Nie ponosimy odpowiedzialności za informacje i materiały zamieszczane przez Użytkowników w Aplikacji, w szczególności w zakresie opisów Produktów, w ramach informacji profilowych lub informacji przekazywanych w wiadomościach bezpośrednich. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku roszczeń osób, których prawa i interesy zostały naruszone poprzez takie wpisy. Usługodawca nie ma obowiązku weryfikowania materiałów zamieszczanych przez Użytkowników. 5. Odpowiedzialność Użytkownika. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie działania lub zachowania stanowiące naruszenie prawa lub wyrządzające szkodę, a podjęte za pośrednictwem naszej Aplikacji. W szczególności Użytkownik ponosi odpowiedzialność za zamieszczenie nieprawdziwych informacji lub naruszenie praw innych osób. 6. Brak gwarancji w odniesieniu do Aplikacji. Nie gwarantujemy prawidłowego działania Aplikacji w całości ani w części. 7. Ograniczenie odpowiedzialności. W stosunku do osób innych niż konsumenci odpowiadamy wyłącznie za szkody powstałe z naszej wyłącznej winy umyślnej. Odpowiedzialność za utracone korzyści jest wyłączona. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do osób innych niż konsumenci jest wyłączona.
1. Wypowiedzenie przez Użytkownika. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w zakresie Konta bez podania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hello@foodheroes.com lub pisemnie na adres Tango Agency Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 12/CLUSTER, 30-701 Kraków. W takim przypadku usługa elektroniczna wygasa automatycznie po upływie 7 dni roboczych od dnia doręczenia Usługodawcy oświadczenia o woli jej wypowiedzenia, chyba że Strony umowy ustalą krótszy okres wypowiedzenia. 2. Wypowiedzenie umowy przez Usługodawcę. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w zakresie Konta w przypadku obiektywnego naruszenia przez Usługobiorcę Regulaminu, w szczególności dostarczania przez niego treści o charakterze bezprawnym. W takim przypadku umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej wygasa automatycznie po upływie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia Klientowi przez Usługodawcę oświadczenia woli o jej rozwiązaniu. Oświadczenie to może zostać złożone Konsumentowi również za pośrednictwem poczty elektronicznej. 3. Skutki wypowiedzenia Usługi Elektronicznej. Usługobiorca jest świadomy, że zakończenie świadczenia Usługi Elektronicznej dostępu do Konta i jego utrzymywania skutkuje brakiem możliwości świadczenia Usługi przez Usługodawcę, bez prawa zwrotu wpłaconych i należnych środków.
1. Zapraszanie innych Użytkowników. Usługodawca oferuje Użytkownikom możliwość zapraszania innych Użytkowników do platformy FoodHeroes za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wiadomości e-mail można wysyłać do pojedynczej osoby lub do większej liczby osób jednocześnie. 2, Warunki. W celu wysłania takich zaproszeń Użytkownik musi wejść na Konto i wybrać opcję „Zaproś innych”. Następnie Użytkownik powinien wskazać adresy e-mail osób, które chce zaprosić. Na podstawie Twojego zaproszenia Usługodawca wyśle tym osobom wiadomość e-mail z prośbą o zarejestrowanie konta w Aplikacji i rozpoczęcie korzystania z niej. Dane zostaną usunięte w przypadku, gdy zaproszona osoba nie dokona rejestracji Konta w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaproszenia.
1. Opinie o Produktach. Po każdej transakcji Kupujący będzie mógł dodać opinię o Produkcie. Opinia o Produkcie może dotyczyć wyłącznie cech Produktu, jego przydatności, smaku, konsystencji, wagi itp. Opinia może pochodzić wyłącznie od Kupujących, którzy zawarli umowę sprzedaży dotyczącą danego Produktu. 2. Opinia o Sprzedawcy. Po każdej transakcji Kupujący będzie miał możliwość dodania opinii o Sprzedawcy lub modyfikacji już dodanej opinii (w zależności czy jest to pierwsza czy kolejna opinia). Opinia o Sprzedawcy powinna dotyczyć cech Sprzedawcy i współpracy z nim, w szczególności terminowości realizacji zamówienia, kontaktu z nim, sposobu realizacji zamówienia itp. Opinia może pochodzić wyłącznie od Kupujących, którzy zawarli umowę sprzedaży z określonym Sprzedawcą 3. Opinia o Kupującym. Po każdej transakcji Sprzedający będzie miał możliwość dodania opinii o Kupującym lub modyfikacji już dodanej opinii (w zależności czy jest to pierwsza czy kolejna opinia). Opinia o Kupującym powinna dotyczyć cech Kupującego i współpracy z nim, w szczególności terminowości płatności, kontaktu z nim itp. Opinie mogą pochodzić wyłącznie od Sprzedawców, którzy zawarli umowę sprzedaży z konkretnym Kupującym. 4. Weryfikacja opinii. Usługodawca zapewnia wiarygodność opinii umożliwiając przesyłanie opinii wyłącznie Użytkownikom, którzy faktycznie uczestniczyli w konkretnej transakcji. . Opinia może być także dodana nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia transakcji. Usługodawca uprawniony jest do kontaktu z Użytkownikiem w celu potwierdzenia wiarygodności opinii. 5. Treść opinii. Opinia powinna być napisana poprawnie językowo i w sposób zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Opinia nie może zawierać treści o charakterze bezprawnym, w tym sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego, określonymi w naszym Kodeksie Postępowania (część III niniejszego Regulaminu). Opinia nie może nawoływać do nienawiści, przemocy, zawierać treści zniesławiających lub w sposób oczywisty wprowadzających w błąd. Opinia nie może naruszać praw osób trzecich, w tym dóbr osobistych i praw autorskich. 6. Referencje. Opinia może dotyczyć wyłącznie Produktu zakupionego od Sprzedawcy, Sprzedawcy lub Kupującego. Zabronione jest zamieszczanie opinii zawierających nazwy innych sklepów, w tym sklepów internetowych, a także odniesienia (linki) do innych stron internetowych. Niedozwolona jest opinia zawierająca linki do produktów niezakupionych u Sprzedawcy. 7. Oryginalność. Opinia musi być oryginalna. Zabronione jest kopiowanie opinii innych osób – zarówno innych Użytkowników, jak i innych użytkowników Internetu 8. Prawo do weryfikacji. Usługodawca zastrzega sobie prawo do sprawdzenia opinii pod kątem zgodności z powyższymi zasadami. W przypadku uznania, że opinia narusza ww. zasady lub inne zasady niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Sprzedawca ma prawo nie zamieszczać opinii w Serwisie. Po weryfikacji opinii Klient otrzyma drogą mailową informację o zamieszczeniu bądź niezamieszczeniu opinii. 9. Licencja. Użytkownik zamieszczając opinię udziela Usługodawcy nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie z tej opinii, w szczególności poprzez jej publikację w Aplikacji lub na stronach internetowych Usługodawcy, a także w mediach społecznościowych lub materiałach drukowanych, w szczególności w celach informacyjnych lub promocyjnych i marketingowych.
1. Administrator danych. Administratorem danych osobowych Klientów jest Usługodawca. 2. Cel przetwarzania danych. Dane osobowe przetwarzane są w celu: założenia Konta, realizacji Umowy, umożliwienia zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, rozpatrywania reklamacji, rozpatrywania i obrony przed ewentualnymi roszczeniami, obsługi złożonego zapytania, komunikacji z Klientem. 3. Prawa Klienta. Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec świadczenia usług marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony interes administratora, cofnięcia zgody, jeżeli podstawą przetwarzania danych jest zgoda, ograniczenia przetwarzania. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji indywidualnych celów. 4. Pozostałe informacje o przetwarzaniu danych. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem:https://foodheroes.pl/polityka-prywatności
1. Zmiany Regulaminu. Usługodawca może dokonać zmiany treści niniejszego Regulaminu w przypadku: a) zmiany zakresu i sposobu świadczenia Usług oferowanych w Aplikacji; b) zapewnienie bezpieczeństwa informacji pozyskiwanych lub przetwarzanych; c) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mające wpływ na treść Regulaminu; d) konieczność dostosowania zasad utrzymania Aplikacji do decyzji, orzeczeń, przepisów lub wytycznych wynikających z decyzji właściwego organu administracji publicznej w zakresie działania Usługodawcy lub orzeczenia sądu właściwego dla zakresu działalności Usługodawcy wpływające na wzajemne prawa i obowiązki Stron; e) konieczności poprawienia oczywistych omyłek lub omyłek pisarskich albo uzupełnienia luk lub nieścisłości w Regulaminie, których nie da się usunąć w wyniku interpretacji postanowień w nim zawartych; f) połączenie, podział lub przekształcenie Usługodawcy lub zmiana innych danych identyfikacyjnych Usługodawcy wskazanych w niniejszym Regulaminie (w zakresie niezbędnym do aktualizacji tych danych); g) zaistnienie innych, jedynie ważnych powodów. 2. Powiadomienie o zmianie Regulaminu. Informacja o zakresie zmian Regulaminu oraz dacie wejścia w życie zmian zostanie udostępniona Klientowi na jego Koncie, nie później niż na 2 tygodnie przed wejściem w życie zmian Regulaminu. Niezależnie od tego Klient może otrzymać informację w formie elektronicznej. 3. Wejście w życie zmian Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie od dnia wskazanego przez Usługodawcę i obowiązują Klientów zawierających Umowę od dnia wejścia w życie zmian. Zmiany obowiązują także Klientów korzystających z Usługi w dniu wejścia w życie zmian, jeżeli: zmiany skutkują przyznaniem Klientowi nowych uprawnień, nakładają na Klienta nowe obowiązki, którymi Klient może zostać obciążony dopiero w woli Klienta lub nie mają istotnego wpływu na prawa i obowiązki Klienta. 4. Zmiana Regulaminu i prawo do rozwiązania Umowy. Jeżeli zmiana Regulaminu skutkuje nałożeniem na Klienta jedynie nowych obowiązków, z wykonania których Klient nie może zrezygnować, z zastrzeżeniem zmian wynikających z przyczyn wskazanych w ust. 1 lit. c) i d), lub ogranicza przysługujących mu dotychczas uprawnień, Klientowi przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy ze skutkiem na koniec drugiego pełnego tygodnia liczonego od dnia otrzymania oświadczenia o wypowiedzeniu. W takim przypadku zmiany nie mają wpływu na Klienta.
1. Informacja o możliwości polubownego rozwiązania sporu. Spór wynikły na tle Umowy zawartej pomiędzy Klientem a Usługodawcą może zostać rozstrzygnięty polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Usługodawcy w pozasądowym postępowaniu dotyczącym rozstrzygania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a informacje podane poniżej nie stanowią zobowiązania Usługodawcy do udziału w takim postępowaniu. Jeżeli w wyniku złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozstrzygnięty, Usługodawca każdorazowo przekaże Konsumentowi oświadczenie na papierze lub innym trwałym nośniku o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich lub wyrażeniu zgody na udział w takim postępowaniu albo odmowie wzięcia udziału w pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeżeli Usługodawca nie złożył żadnego oświadczenia, uważa się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. 2. Stały sąd polubowny. Zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej spór o prawa majątkowe wynikające z Umowy zawartej pomiędzy Konsumentem a Usługodawcą może zostać poddany rozstrzygnięciu stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcję Handlową na wniosek Konsumenta. 3. Działalność Inspekcji Handlowej. Zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli charakter sprawy to uzasadnia, Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania zmierzające do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu cywilnoprawnego pomiędzy Konsumentem i Usługodawcą poprzez umożliwienie stronom zbliżenia stanowisk w celu rozstrzygnięcia sporu lub poprzez przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie wszczyna się na wniosek Konsumenta złożony do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę. 4. Bezpłatne porady konsumenckie. Konsument może zwrócić się także do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w szczególności udzielanie bezpłatnych porad konsumenckich i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz zwracanie się do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów . 5. Inne informacje prawne. Zasady i tryb dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określają odrębnie przepisy prawa (w tym w szczególności ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub Regulamin stosowane przez uprawnione podmioty w ramach rozstrzygania sporów konsumenckich, w szczególności w Regulaminach obowiązujących w tych podmiotach. Konsument może uzyskać także informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, organizacji społecznych do którego zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (w szczególności: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php). 6. Platforma ODR. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę 2009/22/WE ( Rozporządzenie ODR w sporach konsumenckich), konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR.
1. Kontakt. O ile postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, wszelka korespondencja powinna być kierowana na adres Usługodawcy: ul. Przemysłowa 12/CLUSTER, 30-701 Kraków. Z Usługodawcą można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: hello@foodheroes.com.. 2. Klauzula salwatoryjna. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany przepisami prawa za nieważne lub nieskuteczne nie wpływa na ważność i skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowane zostanie postanowienie najbliższe celom nieważnego postanowienia i całości Regulaminu. 3. Jurysdykcja. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanych z przedmiotem niniejszego Regulaminu jest sąd właściwy na podstawie przepisów ogólnych. 4. Obowiązujące postanowienia i postanowienia Umów. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także postanowienia pozostałych Regulaminów, zaakceptowanych przez Klienta w Serwisie. Zgodnie z art. 6 Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. Strony wyłączają stosowanie niniejszej Konwencji do umów zawieranych na podstawie Regulaminu. 5. Wybór prawa właściwego a prawa konsumentów. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Klienta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Klientem a Usługodawcą, na podstawie prawa obowiązującego, zgodnie z odpowiednim Regulaminem, które miałoby zastosowanie w przypadku prawa wyboru. 6. Wejście w życie Regulaminu. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.04.2024 Regulamin ma zastosowanie do Umów zawartych od dnia jego wejścia w życie. Załącznik: Wzór formularza odstąpienia od umowy – Adresat: ………………[Dane Sprzedawcy] – Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy dotyczącej następującego Produktu …………………………………………………………………………………… ……………………. – Data złożenia zamówienia……………………………………………………………. – Imię i nazwisko Konsumenta……………………………………………………………………………………………. - Numer zamówienia………………………………………………………………………………… – Podpis Konsumenta - Data………… |